Prijevare putem poruka – Predstavljanje kao član obitelji
Prevaranti sve češće koriste komunikacijske aplikacije poput SMS-a, WhatsAppa i Vibera kako bi se lažno predstavili kao član obitelji ili bliska osoba koja se nalazi u hitnoj situaciji i traži financijsku pomoć. Ova vrsta prijevare oslanja se na izazivanje osjećaja panike i povjerenja, s ciljem da žrtva što brže pošalje novac.
KAKO IZGLEDA PRIJEVARA?
-
Lažna poruka s nepoznatog broja
Prevarant kontaktira osobu, predstavljajući se kao član obitelji (npr. sin, kćer, rođak) s novog broja, navodeći da mu je ukraden ili izgubljen mobitel te da hitno treba pomoć. -
Zahtjev za komunikacijom putem aplikacija
Traži da se novi broj spremi u kontakte i nastavlja komunikaciju preko WhatsAppa, Vibera ili sličnih aplikacijA. -
Stvaranje osjećaja hitnosti
Prevarant tvrdi da se nalazi u velikim problemima – izgubljena kartica, nemogućnost pristupa računu, potreba za brzom uplatom kredita ili pokrivanjem troška. -
Upute za uplatu
Žrtvi se daje IBAN broj „prijatelja“ ili „poznanika“ na koji treba uplatiti novac, a račun je najčešće otvoren u inozemstvu. Nakon prve uplate često slijedi zahtjev za još sredstava uz obrazloženje da prethodna uplata nije stigla.
KAKO SE ZAŠTITITI?
-
Uvijek nazovite osobu s kojom mislite da komunicirate, koristeći broj koji već imate u kontaktima.
-
Nemojte se oslanjati na poruke – razgovarajte glasovno kako biste se uvjerili u identitet osobe.
-
Ne donosite ishitrene odluke i ne šaljite novac dok ne potvrdite identitet pošiljatelja.
-
Ako posumnjate u prijevaru, odmah kontaktirajte svoju banku i prijavite slučaj.