Lažna poruka u ime člana obitelji

Prevaranti šalju poruke različitim kanalima (SMS, WhatsApp Viber) predstavljajući se kao član obitelji ili bliska osoba, koja je u nevolji i hitno treba financijsku pomoć od Vas.

Kako funkcionira?

Zaprimanje lažne poruke – Prevarant kontaktira žrtvu slanjem poruke s nepoznatog broja, predstavljajući se kao bliska osoba koja je u nevolji (izgubljen ili ukraden mobitel, problem s karticom, treba hitnu uplatu kredita).

Komunikacija – Prevarant (predstavljen kao bliska osoba) navodi kako ima novi broj, traži da ga spremite i kontaktirate putem WhatsApp-a, Vibera ili druge platforme za komunikaciju.

Stvaranje osjećaja hitnosti – Prevarant, predstavljen kao bliska osoba žrtve, navodi kako je u nevolji, izgubljen mu je ili ukraden mobitel, izgubljene kartice i hitno treba financijsku pomoć od žrtve.

Upute o plaćanju – zbog „nemogućnosti“ pristupa mobitelu, karticama, prevarant žrtvu upućuje da pošalje sredstva na račun neke druge osobe, njegovog navodnog prijatelja ili poznanika, a IBAN primatelja je u većini slučajeva otvoren u inozemstvu.

Nerijetko, po slanju sredstva prevarant traži nove uplate, navodeći kako sredstva nisu zaprimljena.

KAKO SE ZAŠTITI?

Obavezno nazovite blisku osobu za koju se prevarant predstavlja na broj preko kojeg ste ranije redovno komunicirali.

Nazovite osobu kako biste joj čuli glas i uvjerili se radi li se o osobi za koju se prevarant predstavlja.

Izbjegavajte tekstualnu komunikaciju.